E-mailmarketing

Van nieuwsbrieven tot e-mail automations

Wil jij je omzet verhogen en tegelijkertijd je klanten meer aan je bedrijf binden? Tijd om actief aan de slag te gaan met e-mailmarketing! Via deze vorm van marketing benader je klanten of leads met als doel om de relatie met hen te onderhouden of om nieuwe klanten te werven. Dagelijks krijgt iedereen zoveel mails dat het lastig kan zijn om op te vallen en te zorgen dat je e-mails geopend worden. Wij maken jouw e-mailmarketing krachtig. Dit doen we door de inzet van losse campagnes en/of e-mail automatiseringen.

Wat wij voor je doen

Nieuwsbrieven

Houd je klanten warm. Stuur ze regelmatig een waardevolle nieuwsbrief en je blijft top of mind!

Automatisering

Ritme is key, dus plannen maar. Bepaal de inhoud van je mails, de volgorde en de momenten van versturing.

E-mail database

Het vergroten van je e-mail database is van groot belang, want jouw boodschap bereikt immers een grotere doelgroep.

De voordelen van e-mailmarketing

Onze werkwijze: 4 stappen

Stap 1: Plan van aanpak
Gaan we een samenwerking aan? Tof? We starten met het in kaart brengen van de huidige situatie. Welk e-mailsysteem zet je momenteel in en op welke manier? Samen met jou brengen we de huidige situatie in kaart. Hierna stellen we een plan van aanpak en een haalbare planning op.
Stap 2: Het fundament
Tijd om de basis goed te zetten: we delen jouw klanten in segmenten in, geven je ontvangers de juiste tags mee en stellen een contentkalender op. Wil je een e-mail template? Ook geen probleem. Daarnaast zorgen we dat de koppelingen met jouw andere systemen goed staan.
Stap 3: Creëren
We schrijven verschillende e-mail funnels. Deze geautomatiseerd versturen is mogelijk. Ook gaan we aan de slag met het schrijven van de losse campagnes die in de contentkalender staan ingepland. Tot slot check jij de mails en versturen we alles wat klaar is.
Stap 4: Optimaliseren
Meten is weten! We kijken daarom naar verschillende metrics zoals de open ratio, de click-through ratio, het aantal afmeldingen of aantal bounces. We rapporteren alles, nemen dit samen met jou door en bepalen steeds opnieuw wat de vervolgstappen worden.
1
2
3
4

Tags, triggers & relevantie

Je boodschap moet naadloos aansluiten op de klantbehoefte. Als dit niet 100% klopt, openen lezers de e-mails niet of ze schrijven zich zelfs uit. Samen brengen we daarom de gehele customer journey in kaart, zodat we je klanten op de juiste manier en op het juiste moment overtuigen van jouw product of dienst. Door het in kaart brengen van de customer journey kunnen we je doelgroep bepaalde tags meegeven en in segmenten indelen. Met behulp van de tags kun je uiteindelijk een specifieke boodschap naar iemand sturen die volledig is toegespitst op de acties die deze persoon ondernomen heeft.

Aan de slag met e-mail?

Als e-mail marketeer help ik jou met het schrijven van je nieuwsbrieven of het opzetten van e-mail automatiseringen. Welke wensen heb jij? Laat het me weten!

Marjolein Vlems
Design & Online Marketeer

The-underdog-team-Marjolein

Aan de slag met e-mail?

Marjolein Vlems
Design & Online Marketeer

The-underdog-team-Marjolein

Let's get together!

Meer informatie of vragen over e-mailmarketing? Neem contact op via onderstaand formulier.