Conversie optimalisatie
Verhoog de waarde van je bezoekers
Je hebt voldoende bezoekersaantallen, maar hier komen geen nieuwe klanten uit voort. Grote kans dat jouw website niet gebruiksvriendelijk genoeg is en dat gaan we veranderen! Samen met jou verbeteren we de klantgerichtheid van je website. Allereerst door de balans op te maken: waar sta je nu, wie zijn jouw concurrenten en het belangrijkste, wie zijn jouw bezoekers? Daar doe je het uiteindelijk voor. Vervolgens gaan we over naar de kern van conversie optimalisatie: data verzamelen en analyseren. Zo achterhalen we wat de klant op je website verwacht en wil zien.

De voordelen van CRO
Heb jij veel bezoekers op je website die weer vertrekken zonder te converteren? Dat is zonde. Je hebt immers een hoop moeite gedaan om al dat verkeer naar je website te trekken met zoekmachine optimalisatie en betaald adverteren. Je bent dus toe aan conversie optimalisatie, maar wat zijn de voordelen?
- Conversiestijging betekent dat je meer omzet haalt uit hetzelfde aantal bezoekers. Je verhoogt dus de waarde per bezoeker.
- Je leert je klanten beter kennen door middel van onderzoek. Je kruipt helemaal in de huid van je bezoeker. Super waardevol!
- Conversie optimalisatie is datagedreven. Aan de hand van kwantitatieve (Google Analytics) en kwalitatieve (Hotjar, surveys) data.
- Creëer een betere merkbeleving. Door jouw bezoekers online in de watten te leggen, ervaren ze jouw merk positiever.
Onze werkwijze: 4 stappen
Stap 1: Analyseren
Stap 2: Plan van aanpak
Stap 3: Design en development
Stap 4: Resultaten
A/B testen voor meer conversie
Een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie is A/B testen. Met een A/B test ontdek je of de optimalisatie die je hebt bedacht ook daadwerkelijk meer conversie oplevert. Een test kan betrekking hebben op bepaalde elementen, bepaalde pagina’s of je complete website. De aanpassing baseren we op psychologische principes of op data uit bijvoorbeeld Google Analytics of Hotjar. Een A/B test heeft voldoende gebruikers en conversies nodig om een significante uitslag te behalen: de looptijd is dus geheel afhankelijk van jouw website. Daarna is natuurlijk de grote vraag: hebben we een winnaar? Dit is niet altijd het geval, maar ook daar leer je van. Op basis van concrete cijfers doen we vervolgens aanbevelingen voor optimalisaties of vervolgtests. Zo verhogen we stap voor stap jouw conversie!

Hulp nodig met CRO?
Als CRO marketeer kijk ik graag hoe we conversiestijging kunnen realiseren! Met data uit Google Analytics, Hotjar en user research gaan we gericht aan de slag.
Gerdo de Laat
CRO Marketeer

Hulp nodig met CRO?
Zoë Michiels
CRO Marketeer

Let's get together!
Meer informatie of vragen over conversie optimalisatie? Neem contact op via onderstaand formulier.