Copywriting

Van webcopy tot aan persberichten

Vind jij het lastig om de juiste inhoud en toon te vinden om je doelgroep te overtuigen? Of weet jij niet hoe jij je teksten SEO-proof moet schrijven? Geen nood, want wij weten dit gelukkig wel! Het maakt niet uit wat voor tekst(en) je nodig hebt. Wij schrijven over de meest uiteenlopende onderwerpen voor allerlei verschillende doelgroepen.

Wat wij voor jou maken

Webcopy

Rijke content is van groot belang. Wij schrijven veel soorten teksten: van blogs tot conversiegerichte landingspagina’s.

Persberichten

Inspelen op de actualiteiten in jouw business en viral gaan? Samen met jou kraken we de code.

Brochures en flyers

Ook de offline content mag niet vergeten worden. Wij schrijven inhoudelijk sterke teksten met de juiste tone of voice.

Nieuwsbrieven

Je klanten warmhouden? Goed plan. Samen creëren we waardevolle nieuwsbrieven zodat je top of mind blijft!

SEO copy

Een goede webtekst scoort hoog in Google. Het SEO-sausje is belangrijk en hoort er zeker bij.

Eindredactie

Onze eindredacteur loopt alle teksten nog een keer kritisch na en zorgt ervoor dat alle puntjes op de i staan.

Onze werkwijze: 3 stappen

Stap 1: analyse
Gaan we een samenwerking aan? Tof! We starten met het in kaart brengen van de huidige situatie. Welke teksten zijn er allemaal, wat is de tone of voice en hoe seo-proof zijn ze? We horen bovendien ook graag van jou wat je missie, visie en doelen zijn.
Stap 2: Schrijfplan opstellen
Samen bepalen we welke nieuwe teksten je nodig hebt en/of bij welke teksten aanpassingen vereist zijn. Schrijven wij jouw webteksten? Dan verrichten wij altijd eerst een onderzoek naar relevante zoekwoorden.
Stap 3: Schrijven
Yes, nu is het tijd om te schrijven! We starten met één of twee teksten en koppelen deze naar je terug. Is dit wat je voor ogen hebt en past het bij jouw business? Als je akkoord bent gaan we aan de slag met de andere teksten!
1
2
3

Wat is SEO copywriting?

SEO copywriting betekent dat je teksten schrijft die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Vroeger hield dit in dat je je teksten vol moest proppen met de keywords waar je op gevonden wilde worden. Tegenwoordig is Google een stuk slimmer geworden en betekent SEO copywriting dat je tekst vooral goed moet aansluiten bij wat de lezer wil zien. Zo creëer je echt waardevolle content. Natuurlijk zijn er wel nog steeds SEO-technische factoren waar je rekening mee moet houden. Zo is juiste plaatsing van zoekwoorden heel belangrijk. Daarnaast moet je weten welke interne links het meest relevant zijn om in de tekst te verwerken. Het aantal woorden van een tekst is bovendien ook nog steeds van belang.

Hulp nodig met teksten schrijven?

Als ervaren copywriter weet ik hoe je klanten het beste aanspreekt. Van persbericht tot website copy: ik help je met alles, dus neem vandaag al contact op.

Jeroen Baldwin
Copywriter

team-underdog-jeroen-1

Hulp nodig met teksten schrijven?

Jeroen Baldwin
Copywriter

team-underdog-jeroen-1

Let's get together!

Meer informatie of vragen over copywriting? Neem contact op via onderstaand formulier.