100% groei en wat nu?
- Samen behalen we de 100% groeidoelstelling
- Foutmarge in metingen terug van +/- 50% naar 8%
Diensten

“Dat er flink wat moest gebeuren wist ik wel, maar het team heeft me goed laten zien waar de kansen liggen en hoe die benut gaan worden.”
Luuk Verdonk
Thibo-online.nl
Grote ambitie om te groeien
Na de lancering van thibo-online.nl kwamen er eigenlijk direct orders binnen. Met minimale inspanning behaalde Luuk in jaar 1 en 2 de ambitieuze targets die gesteld waren.
Voor jaar 3 lag er een uitdagend target. De omzet verdubbelen uit online verkopen met behoud van een goede marge. Tijd om externe hulp in te schakelen, want echt tijd om met focus aan de slag te gaan met online marketing voor de webshop had Luuk niet meer.
Na een grondige analyse van de huidige stand van zaken, konden we aan de slag met het optimaliseren van de SEA resultaten, gingen we aan de slag met CRO en werden de eerste stappen op SEO vlak gezet.

De resultaten
Stap 1: het rechtzetten van de metingen
De back-end en Google Analytics lieten andere verkoopaantallen zien, waardoor sturen op resultaten niet optimaal liep.
- Foutmarge van gemeten verkopen liep terug van +/- 50% naar 8%.
Stap 2: optimaliseren Google Ads
Het herstructureren van het Adwords account en het instellen van een andere biedstrategie. Ook adviseerden we om de Shopping campagnes om te zetten naar Smart Shopping en het optimaliseren van producten via Channable.
- De kwaliteitsscore van het account steeg van 7 naar 8.
- De herstructurering bracht ons ook het inzicht wat we zochten. Kansrijke groepen pakken nu een groter vertoningsaandeel.
Stap 3: conversie optimalisatie
Het optimaliseren van pagina’s stond centraal. Op basis van Google Analytics, Hotjar en klantinzichten bepaalden we een roadmap om voor diverse pagina’s de pagina conversie te verbeteren.
- De hele check out is aangepakt, waardoor alles per stap nu goed gemeten wordt.
- De conversie heeft een uplift van 13,5% laten zien.
Conclusie: omzetgroei gerealiseerd
In de afgelopen tijd hebben we de omzet van thibo-online.nl samen kunnen verdubbelen t.o.v. 2020. En dit smaakt zeker naar meer.
Ook samen groeien?
Heb jij net als Luuk van thibo-online.nl te weinig tijd om jouw online business de aandacht te geven die het verdient? We gaan graag met je in gesprek om samen te kijken naar jouw groeimogelijkheden.
Luc Wechseler
Marketing & Operations Manager

Ook samen groeien?
Luc Wechseler
Marketing & Operations Manager
