Case: Thibo-online.nl

100% groei en wat nu?

Klant: Thibo-online.nl
Type: E-commerce
Datum: 2021 Q2 – nu

Al meer dan 178 jaar is Thibo groot in draadproducten (halffabrikaten en eindproducten) in de B2B. Denk aan hekwerken, bouwhekken, gaaspanelen, poorten en accessoires. Sinds 2019 wordt er ook online verkocht aan de eindklant via de webshop thibo-online.nl. Business unit manager, Luuk, heeft alles opgezet en redelijk organisch laten groeien.
Diensten

Dat er flink wat moest gebeuren wist ik wel, maar het team heeft me goed laten zien waar de kansen liggen en hoe die benut gaan worden.” 


Luuk Verdonk
Thibo-online.nl

Grote ambitie om te groeien

Na de lancering van thibo-online.nl kwamen er eigenlijk direct orders binnen. Met minimale inspanning behaalde Luuk in jaar 1 en 2 de ambitieuze targets die gesteld waren. 

Voor jaar 3 lag er een uitdagend target. De omzet verdubbelen uit online verkopen met behoud van een goede marge. Tijd om externe hulp in te schakelen, want echt tijd om met focus aan de slag te gaan met online marketing voor de webshop had Luuk niet meer. 

Na een grondige analyse van de huidige stand van zaken, konden we aan de slag met het optimaliseren van de SEA resultaten, gingen we aan de slag met CRO en werden de eerste stappen op SEO vlak gezet. 

De resultaten

Stap 1: het rechtzetten van de metingen

De back-end en Google Analytics lieten andere verkoopaantallen zien, waardoor sturen op resultaten niet optimaal liep. 

  • Foutmarge van gemeten verkopen liep terug van +/- 50% naar 8%.

Stap 2: optimaliseren Google Ads

Het herstructureren van het Adwords account en het instellen van een andere biedstrategie. Ook adviseerden we om de Shopping campagnes om te zetten naar Smart Shopping en het optimaliseren van producten via Channable. 

  • De kwaliteitsscore van het account steeg van 7 naar 8.
  • De herstructurering bracht ons ook het inzicht wat we zochten. Kansrijke groepen pakken nu een groter vertoningsaandeel.

Stap 3: conversie optimalisatie

Het optimaliseren van pagina’s stond centraal. Op basis van Google Analytics, Hotjar en klantinzichten bepaalden we een roadmap om voor diverse pagina’s de pagina conversie te verbeteren.

  • De hele check out is aangepakt, waardoor alles per stap nu goed gemeten wordt. 
  • De conversie heeft een uplift van 13,5% laten zien. 

Conclusie: omzetgroei gerealiseerd

In de afgelopen tijd hebben we de omzet van thibo-online.nl samen kunnen verdubbelen t.o.v. 2020. En dit smaakt zeker naar meer.

Ook samen groeien?

Heb jij net als Luuk van thibo-online.nl te weinig tijd om jouw online business de aandacht te geven die het verdient? We gaan graag met je in gesprek om samen te kijken naar jouw groeimogelijkheden.

Luc Wechseler
Marketing & Operations Manager

contact-opnemen-met-luc

Ook samen groeien?

Luc Wechseler
Marketing & Operations Manager

contact-opnemen-met-luc